Towards better service!

JustIn is the first Creative Service Management consultancy company in Finland. Experienced service management professionals design service factories to produce the best possible service experience for their customers. JustIn is an independent consultancy company. This means we are technology and vendor neutral.

Services

Blogs

  • IT4IT – Muillekin kuin arkkitehdeille

    Mistä IT4IT:ssä on kyse? Vapaamuotoisesti englannista kääntäen: “IT4IT on standardi referenssiarkkitehtuuri ja arvoketjuperusteinen operoin...

    Read more

    02.03.2017

  • Two sides of Service Catalogs – and why both are important?

    What does “Service Catalog” mean to you? Is it part of your business service portfolio or just a list of “things” you can order from self-serv...

    Read more

    16.12.2016

  • Palveluorganisaatioksi 5 minuutissa

      Jos saisit 5 minuuttia aikaa muuttaa organisaationne palveluorganisaatioksi niin mitä tekisit? Reilu kuppi kahvia ja luovia istuntoja think-ta...

    Read more

    05.04.2018

  • Erinomaista asiakaskokemusta ei luoda lonkkalaukauksilla

    Erinomaisen tai hyvän asiakaskokemuksen kehittäminen on monelle palveluita tarjoavalle organisaatiolle ajankohtainen tavoite. Eikä ihme – elämme...

    Read more

    08.02.2018

  • Mikä on tuotekatalogi?

    Tuotekatalogi sekoitetaan usein keskenään palvelukatalogin kanssa. Tämä ei ole ihme sillä niillä on paljon yhteistä. Tällä kertaa Aki kertoo ...

    Read more

    08.02.2018

  • RESEPTI PAREMMALLE PALVELULLE

    Palveluista on nykyään paljon puhetta. Palvelut ovat nyt digitaalisia. Palveluiden asiakaskokemuksen kehittäminen on tosi tärkeää. Ja palveluita...

    Read more

    14.12.2017

  • Paluu juurille: 11 oppia IT-palvelutehtaasta ja rahantekokoneesta – OSA 3/3

    Tuotteistamisessa ollaan lähes aina tekemässä uutta. Uusi on usein tuntematon. Miten voi määritellä ja mitata tuntematonta? Miten voi arvioida s...

    Read more

    28.09.2017

  • Paluu juurille: 11 oppia IT-palvelutehtaasta ja rahantekokoneesta – OSA 2/3

    Jokaisen talousjohtajan ja Lean-ajattelijan kauhu on luova johtaja, luova tehtaantyöntekijä ja kärjistetysti luova palomies. Ilman luovuttaa ei kui...

    Read more

    28.09.2017

  • Paluu juurille: 11 oppia IT-palvelutehtaasta ja rahantekokoneesta – OSA 1/3

    Tämä on ensimmäinen osa kolmiosaisesta blogisarjasta, joka kertoo palvelumuotoilun käytännön haasteista ja opeista Pekka Järveläisen uran varr...

    Read more

    28.09.2017

  • Palveluluettelo ja palvelupyyntökatalogi

    Tässä useammasta videoblogista koostuvan sarjan toisessa osassa Aki kertoo palvelulettelosta ja palvelupyyntökatalogista, mitä ne tarkoittavat kä...

    Read more

    04.09.2017

  • Palveluportfolio, katalogit ja digitaalisten palveluiden tuottaminen

    Tässä useammasta videoblogista koostuvan sarjan ensimmäisessä osassa Aki kertoo palveluportfoliosta, mitä se tarkoittaa ja mihin sitä voi hyödy...

    Read more

    03.09.2017

  • Muotoilija mukaan ratkaisujen kehittämiseen

    Jo yhä useammassa yrityksessä muotoilijoita otetaan mukaan eri alojen suunnittelutiimeihin ja näin on myös meillä JustInilla. Toimin palvelumuoto...

    Read more

    28.06.2017

  • Asiakkaan kokemus: “TOTTAKAI SEN PITÄÄ SISÄLTYÄ!”

    Muistattehan vuosien takaisen kohun helsinkiläisestä ravintolasta, joka laskutti vesijohtovedestä? Tässä kyseisessä tapauksessa asiakkaalla oli ...

    Read more

    03.05.2017

  • IT4IT – Palveluiden selkäranka käytännössä (osa 1)

    IT4IT:n mukaan “palvelun selkäranka” (Service Model Backbone) kuvaa palvelun eri muodot ja vaiheet palvelukonseptista käyttöönotetuksi...

    Read more

    17.04.2017

  • KPIs for API Service Level Agreement

    In my previous blog post I wrote about the absence of Service Level Agreements in the average Business to Business integration and in the business use...

    Read more

    06.03.2017

  • Service Management, or lack thereof, in B2B APIs

    With the advent of (Robotic) Process Automation, (IT Operations) Automation, (Industrial) Internet of Things, Service Integration and Management,  th...

    Read more

    17.02.2017

  • To API, or not to API?

    I agree, “cheap shot to copy and alter the Bard’s work”. Specifically for something as simple as my blog entry, but I could not stop...

    Read more

    11.11.2016

  • Does ServiceNow support IT4IT Reference Architecture? – Part 1

    With IT4IT recently trending in the various feeds I follow, not least because of my colleague Aki Lähteenmäki contributing to those feeds, I thought...

    Read more

    01.11.2016

  • IT4IT – Valoa pimeään

    Tiedän, etten ole ainoa, joka on törmännyt uransa aikana parhaisiin käytäntöihin ja viitekehyksiin liittyvään dilemmaan: ne sisältävät kons...

    Read more

    03.10.2016

  • When customer experience and processes collide

    I’ve been a JustIn employee for three weeks now, or JustIna, as you might call me 😉 I welcome you all with me to a Journey of better customer exp...

    Read more

    09.04.2016

  • Discussion: Definition of Service and Service Catalogs

    This is a discussion between Aale Roos and Aki Lähteenmäki. We met some time ago and we discussed ITSM matters. We got to know each other many year...

    Read more

    11.03.2016

  • Are you an Artist? We are!

    The word “artist”, specifically when translated to my native language Finnish (“artisti” or “taitelija”), evokes a mental image of a paint...

    Read more

    10.01.2016

  • Raiders of the Lost Service Description

    A while back I had my key note speech at the ITSM Työkalupäivät (=tooling day) event in Helsinki. The red thread of the speech was to share my exp...

    Read more

    24.11.2015

  • Konfiguraationhallinta ja Gordionin solmu

    On vanha vitsi, että jos suunnitelmissa on konfiguraationhallinnan prosessin ja CMDB –työkalun käyttöönotto, nopein ratkaisu selvitä tilantees...

    Read more

    24.11.2015

Justin Group Oy

Lars Sonckin kaari 12
02600 ESPOO – FI
Business ID: 2689936-8

info@justin.fi

Contact us »

Contact us

Loading

How we can help you?

Fields marked with an * are required

Subscribe to JustIn newsletter

Fields marked with an * are required