Justinilta löytyi ServiceNow-syväosaaja pikavauhdilla asiakkaan avuksi

Justinin manageri palveluna voi toteutua kiireaikataulullakin. Henri Uusoksa kertoo asiakascasesta, jossa ServiceNow-osaajan lähdettyä yrityksestä, ei ollut aikaa jäädä odottelemaan sopivan korvaavan rekrytoinnin löytymistä. Avuksi tuli Justinin Manager as a Service -palvelu.  

“Asiakkaalla oli tukala tilanne. ServiceNow platform owner oli lähtenyt yrityksestä, eikä sisäisesti löytynyt paikkaajaa lähteneen avainhenkilön tilalle”, Henri kertoo.  

Asiakkaalla oli tarve saada avukseen välittömästi henkilö, joka voisi ottaa ServiceNow-alustan haltuunsa ja lähteä tekemään asioita ilman etsikkoaikaa tai koulutuksia. Kuukausien rekrytointia ei ollut aikaa odottaa.  

Teknisenä alustana ServiceNow oli asiakkaalle kriittinen. Platform ownerin lähtö jätti jälkeensä suuren osaamistyhjiön. Justin tuli pikavauhdilla apuun sekä platform ownerin rooliin että purkamaan arkkitehtipalveluna ”toiveiden tynnyriä”, jota lähimmät sidosryhmät olivat jo pidemmän aikaa muodostaneet.  

Arkkitehti on syväosaaja, joka valvoo kehitystä ja päivityksiä sekä sparraa omistajaa  

Alkuun Justinin palvelu piti sisällään platform ownerin rooliin kuuluvia tehtäviä. Kun rekrytoinnit saatiin maaliin, työn sisältö suuntautui täysin arkkitehtuuriin. 

“Ihan konkreettisesti arkkitehtipalvelu tarkoittaa arkkitehdin työpäivässä dokumentointia ja päätöksentekoa arkkitehtuuriin liittyen sekä platformin omistajan sparraamista arkkitehtuuriasioissa. Arkkitehti valvoo kehitystä ja päivityksiä. Suuri osa työajasta kuluu palavereissa”, Henri kuvailee arkkitehdin työtä.  

Justinin palvelu on tuonut tekemiseen struktuuria ja tuonut asiakkaalle syväosaamista.

“Justin pystyy arvioimaan kriittisesti, mitä toimittajat sanovat ja mitä toimittavat. Arkkitehti on täysin ulkopuolinen, ajaa asiakkaan etua täysin asialinjalla, menemättä mukaan sisäiseen politikointiin. Idean järkevyys ei riipu siitä, kuka sen sanoo”, Henri toteaa. 

Avainasia on avoimuus ja rehellisuus. Asiakkaalle pitää pystyä kertomaan suoraselkäisesti, jos hänen ideansa ei ole paras mahdollinen.  

“Onneksi asiakas myös suhtautuu neuvoihin siten, että ne annetaan aina hänen parastaan ajatellen”, Henri naurahtaa.

“Justinin teknologia- ja toimittajariippumattomuus antaa selkänojaa tälle väitteelle. Meillä mennään aidosti asiakkaan etu edellä.”

Tiimin jäsenenä ja vahvistuksena toimivat asiantuntijamme ovat kokeneita ammattilaisia tuote-, prosessi- ja palvelukehityksen, sidosryhmäviestinnän, muutosjohtamisen ja muiden johtamistehtävien saralla. Justinin manageripalvelut sovitaan aina tapauskohtaisesti ja palvelu sovitetaan kulloiseenkin tilanteeseen. Manageripalvelut saat käyttöösi niin pitkiin kuin lyhyisiinkin toimeksiantoihin.  

Julkaistu 16.10.2023

Henri Uusoksa

CIO | CTO | Partner hu@justin.fi Lue henkilöesittely

Aiheeseen liittyvää sisältöä