Aleksi Airaksinen

Aleksi on kulkenut IT-bisneksessä 15 vuoden aikana koko polun lähituesta ja service deskistä tuotannonohjauksen ja -kehityksen kautta palveluarkkitehdiksi. Matkalla on tehtäväkentällä on ollut työohjeitten ja tiedonhallinnan sisällöntuottoa ja laadunvalvontaa, ITSM-työkalujen ylläpitoa ja kehitystä, asiakkaiden ja palveluiden transitioita ja raportointia sekä yksi kappale service desk -simulaattorin rakentamista. Aleksi ei usko yhdenkään yrityksen toiminnon tai prosessin olevan liian vaikea ymmärrettäväksi, auki kirjoitettavaksi ja ääneen selitettäväksi, kyse on vain oikeiden ihmisten saamisesta saman pöydän ääreen riittävällä ajalla asian aikaansaamiseksi.

Ennen Justineeriksi ryhtymistään Aleksi kävi laajentamassa osaamistaan yrityksen prosesseista, sidosryhmistä ja raportoinnista tekemällä vuoden tilintarkastusta. Kokemus oli yhtäältä tervetullut näkökulman muutos usean järjestelmäarkkitehtuurivuoden jälkeen, ja toisaalta luonteva päätepiste työn ohessa käydyille tradenomiopinnoille. Tilintarkastuksen jälkeen IT-maailman kontrollit eivät ole lainkaan niin sisällöttömiä ja merkityksettömiä kuin ennen.

Vapaa-ajalla Aleksi kuluttaa teetä ja tarinoita, niin digitaalisessa, audiovisuaalisessa kuin paperille painetussa muodossa. Helsingin keskustassa asujana Aleksi ei omista autoa, ja mieluummin kävelee muutaman kilometrin kuin odottaa 10 minuuttia bussia.

Takaisin