Palvelujen suunnittelu ei ole enää tekninen tukifunktio – se on liiketoiminnan ytimessä. Tässä koulutuksessa pureudutaan siihen, miten palvelut muotoillaan asiakaslähtöisesti, tuotteistetaan hallitusti ja integroidaan osaksi organisaation arkkitehtuuria. Palvelullistuminen näkyy läpileikkaavasti: suunnittelun tavoitteena on tuottaa arvoa, ei vain suoritteita.
Koulutus tarjoaa sinulle ja organisaatiollesi seuraavat hyödyt:
Kyky suunnitella palvelut asiakaslähtöisesti ja liiketoimintaa tukevasti
Ymmärrys palvelun elinkaaren vaiheista ja niiden johtamisesta
Työkalut palvelumuotoiluun, ideointiin ja prototypointiin
Näkemys palveluarkkitehtuurista ja kyvykkyyksien määrittelystä
Valmiudet palveluiden integrointiin ja jatkuvaan kehittämiseen
Päivän aikana osallistujat pääsevät käytännön harjoitusten kautta tunnistamaan palvelupaketin elementit, suunnittelemaan palveluluettelonimikkeet ja hahmottamaan palveluintegraatioiden roolin kokonaisuudessa. Koulutus tarjoaa kattavan näkymän palvelun elinkaaren suunnitteluun – alusta palvelun eläköimiseen.
Koulutustoteutukset ja -sisältö?
Päivän mittainen koulutus sisältää luentomuotoisen opetuksen lisäksi harjoitustehtäviä ja kouluttajan fasilitoimaa keskustelua. Luento-osiossa käsitellään seuraavat asiat:
Johdanto muotoilevaan palvelunhallintaan
Palvelun elinkaaren kattava suunnittelu
Palveluiden rakenne ja palveluluettelot
Palveluarkkitehtuuri ja kyvykkyydet
Palveluintegraatiot
Koulutuksesta on tarjolla sekä julkisia että asiakaskohtaisia toteutuksia. Julkiset toteutukset ovat tarjolla Oppia.fi-koulutusportaalissa ja ovat aina muodoltaan vakioita. Asiakaskohtaiset toteutukset sovitaan tapauskohtaisesti ja niihin voidaan sisällyttää mm. asiakkaan toiminnan kannalta keskeisiä painotuksia.
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus soveltuu niin ICT-palveluiden kehityksestä vastaaville kuin myös esim. HR-, kiinteistö-, talous tai muiden konsernipalveluiden parissa työskenteleville henkilöille. Esimerkiksi seuraavissa työtehtävissä työskentelevät henkilöt ovat kokeneet koulutuksen hyödylliseksi.
Palvelu- ja tuoteomistajat
Palvelumuotoilijat ja UX/UI-suunnittelijat
ITSM-asiantuntijat
Arkkitehdit ja kehityspäälliköt
Markkinointi- ja myyntitiimit
Kaikki, jotka osallistuvat palveluiden suunnitteluun, tuotteistamiseen tai kehittämiseen
Koulutustapa & materiaalit
Luokka- tai onlinekoulutus & harjoitustehtävät
Koulutusmateriaalit (FI, PDF)
Todistus osallistumisesta pyydettäessä.
Kesto
1 päivä (09:00 – 17:00) tai online toteutuksena 2 x 0,5 päivää.
Valitse mieluisampi yhteyshenkilö alta ja kysy lisää!
CEO | Co-Founder | Myyntijani.palmu@justin.fi+358 40 534 7516Lue henkilöesittely
Evästeasetukset
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Toiminnallinen
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Tilastot
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Markkinointi
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.