Mikko Korhonen

Mikko on toiminut IT:n parissa vuodesta 1997. Viimeisen kahdeksantoista vuoden ajan Mikko on työskennellyt palveluhallinnan eri osa-alueiden parissa lukuisissa organisaatioissa. Mikolla on taustallaan sekä liiketoiminnan (Master of Arts) että teknisen puolen (BBA, IT Major) tutkinnot. Osaamistaan Mikko on hyödyntänyt eri rooleissa liiketoiminnan ja IT:n rajapinnassa. Mikko on toiminut niin palveluhallinnan valmentajana ja kouluttajana kuin vastuurooleissa lukuisissa ERP-projekteissa, prosessikehityksessä, palvelusuunnittelussa ja -kehityksessä sekä eri tasoisissa ITSM-kehityshankkeissa. Mikon erikoisosaamista on viitekehysten hyödyntäminen käytännönläheisesti ja suoraviivaisesti vastauksena erilaisiin organisaatiohaasteisiin.

Mikolla on lukuisia sertifikaatteja ja vuosien käytännön osaaminen Enterprise Service Management- ja ITSM-alueilla, pitäen sisällään viitekehyksiä kuten ITIL, ISO20000, CobIT, SAFe, Agile Service Management sekä Lean. Mikko tuntee käytännön tasolla myös useita Service Management-alustoja kuten ServiceNow, IBM Service Management sekä Efecte.

Ennen liittymistään Justinin riveihin Mikko työskenteli palvelunhallinnan “Ihmis-osa-alueella” globaaleiden ulkoistushankkeiden parissa. Hänen aikaisempi kokemuksenta pitää sisällään liikkeenjohdon konsultointia, lukuisia liiketoiminnan ja kehittämisen positioita sekä useita valmennuksen ja konsultoinnin rooleja. Toimeksiannot ovat pitäneet sisällään työpajojen fasilitointia, tiimin vetovastuuta, prosessipäällikön rooleja, valmennusta, kouluttamista, projektipäällikkyyksiä sekä ulkoistushankkeiden johtamista ja tukemista monitoimittajaympäristöissä.

Takaisin

Henkilön viimeisimpiä kirjoituksia