Käytännön palvelusuunnittelu

Käytännön palvelusuunnittelu

Parempaa asiakaskokemusta tai palvelua ei voi kehittää ellei koko organisaatio ymmärrä palvelun eri näkökulmia samalla tavalla.  Kun organisaatio ymmärtää mikä on palvelu, on asiakastakin helpompi ymmärtää ja kohdentaa kehittämisen panokset oikein.

Käytännön palvelusuunnittelukoulutuksessa saat uusia näkökulmia palvelukehitykseen ja palvelunhallintaan sekä opit kuinka voit kehittää tarkoitukseensa sopivia palveluita.

Koulutus tarjoaa työvälineitä mm. seuraaviin tehtäviin:

  • Palvelun asiakkaalle näkyvän ja asiakkaalta piilossa olevan osan hahmottaminen
  • Roolien ja vastuiden selkeyttäminen organisaation eri tasoilla myynnistä, tuotehallintaan ja palvelunhallintaan sekä operointiin
  • Kommunikaation parantaminen eri sidosryhmien välillä = yhteinen kieli ja terminologia
  • Palvelurajapintojen tunnistaminen (sisäiset ja ulkoiset kumppanit)
  • Konfiguraationhallinnan ja CMDB:n laajuuden määritys
  • Kaikkien edellisten myötä toimii tukipilarina asiakaskokemuksen ja WOW-fiiliksen kehittämisessä.

Koulutuksen sisältö:

  • Palvelun määritelmä
  • Tuote vs. palvelu
  • Palvelumuotoilu vs. palvelunhallinta
  • Palveluportfoliot & -katalogit
  • Palveluekosysteemi & -integraatiot
  • Palvelun elinkaari
  • Palvelutiedon hyödyntäminen operoinnissa
  • Palvelusuunnittelu & -mallinnus
  • Palvelutuotteistus & -dokumentaatio.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Palveluiden myyntiin, asiakaspalveluun, kehitykseen, tuottamiseen ja johtamiseen osallistuville henkilöille.


 Koulutustapa & materiaalit:

  • Luokkakoulutus & harjoitustehtävät
  • Koulutusmateriaalit (EN, PDF)
  • Todistus osallistumisesta.

 Kesto:

  • 1 päivä (09:00 – 16:00)

Aiheeseen liittyvää sisältöä:

« Takaisin

Ota yhteyttä

Loading

Kuinka voimme auttaa?

Fields marked with an * are required

Tilaa JustInin uutiskirje

Fields marked with an * are required